Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi. Jeśli na liście nie ma pytania, które się Państwu nasunęło, prosimy o kontakt.
-
Ile czasu zajmuje wdrożenie systemu Orion?
Wszystko zależy od tego, jakie będzie podejście Klienta oraz od ilości dostosowań programistycznych. System jest platformą dedykowaną, na bazie której możemy przygotować dowolne rozwiązania funkcjonalne według wymagań Klienta. Pomijając czas kilku dni na zainstalowanie, konfigurację podstawowych uprawnień i utworzenie użytkowników, w przypadkach wszystkich wdrożeń dedykowanych czas przedłuża się w zależności od poziomu ich skomplikowania (analiza potrzeb, opcjonalne wizyty u klienta, programowanie, doszkolenia - to wszystko liczymy w dniach). Przedstawiając ofertę Klientowi, szacujemy przybliżony czas wdrożenia i staramy się go trzymać przy realizacji.
-
Jaki hosting wybrać - własny czy dostarczany przez Galactica?
Utrzymywanie aplikacji na serwerach Galactica jest stosunkowo tanie i gwarantuje spełnienie wszystkich warunków, aby system działał prawidłowo i zgodnie z prawem (przykładowo protokoły szyfrowane SSL). Galactica zapewnia pełną infrastrukturę i opiekę informatyczną, więc prościej jest przekazać ten temat specjalistom. Oczywiście opcja własnego hostingu jest jak najbardziej możliwa, wymaga to jednak zorganizowania po stronie Klienta odpowiedniej infrastruktury i wiąże się zazwyczaj z wyższymi nakładami pracy.
-
Czy mogę dostosować nazwy pól i obiektów do własnej nomenklatury?
System posiada słownik, w którym do woli możemy zmieniać nazwy pól i obiektów, jak również stosować proste tagowanie HTML, aby np. wyróżnić dane pole poprzez pogrubienie czy kolorowanie jego etykiety.
-
Czy możliwy jest import danych z mojego poprzedniego systemu/arkusza kalkulacyjnego/bazy danych?
Kwestia wymaga analizy programistycznej bazy lub wycinka bazy Klienta. Jeśli dane nie są zakodowane i można je odczytać, to zazwyczaj nie ma problemów z migracją. Oczywiście ważne jest odwzorowanie starej bazy na nowej strukturze, więc osiągnięty procentowo wynik odwzorowania zależy od budowy dostarczonej bazy Klienta. Każda taka migracja podlega indywidualnej analizie i wycenie.
-
Jak Galactica podchodzi do kwestii rozbudowy systemu, jeśli np. braknie mi jakiejś funkcji lub zwyczajnie będę chciał dołożyć coś nowego czy rozszerzyć istniejące funkcjonalności?
Galactica otwarta jest na nowe propozycje i udogodnienia. Uważamy, że system jest dla użytkownika, a nie odwrotnie, więc staramy się umożliwiać jego rozwój. Podchodzimy do tego dwutorowo - z jednej strony rozwijamy system wg naszych pomysłów i naszej listy rozwojowej, z drugiej realizujemy dedykowane zlecenia naszych Klientów.
-
Czy dostępna jest instrukcja obsługi do systemu? Czy muszę zamawiać szkolenie w firmie Galactica?
Instrukcja obsługi dostępna jest w pliku PDF, napisana jest przystępnie razem z obrazkami, więc osoby sprawnie posługujące się myszką komputerową, nie powinny mieć problemów w jej zrozumieniu. Zaleca się jednak szkolenia, aby użytkownicy zrozumieli system globalnie i otrzymali wskazówki, które zagwarantują wypracowanie najszybszych metod prowadzenia procesów przetwarzania danych w systemie.
-
Mam stary komputer, czy Orion będzie działał bez problemów?
Do obsługi oprogramowania wymagany jest dostęp do Internetu oraz przeglądarka internetowa o dość świeżej wersji. Starajmy się aktualizować przeglądarki do najnowszych wersji, co gwarantuje przyspieszenie ich działania nawet na najstarszych komputerach. Drugą kwestią jest rozdzielczość ekranu - zalecane minimum to 1024x768 px. Mniejsza rozdzielczość utrudnia korzystanie z rozbudowanych list i tabel. Obecnie nawet stare komputery obsługują tę rozdzielczość, więc nie powinno być problemów z obsługą.
-
Chcę zablokować pracownikom dostęp do systemu z zewnątrz. Mają się logować tylko z mojej firmy, a po pracy mają odpoczywać.
Oczywiście można ograniczyć dostęp tylko do IP firmowego, pod warunkiem, że to IP ma stałą wartość.
-
Dlaczego rozwiązania firmy Galactica wypadają tak korzystnie na tle konkurencji?
Meritum sprawy jest prostota obsługi systemu i skupienie się na funkcjach, z których rzeczywiście użytkownicy będą korzystać. System został opracowany tak, aby nie przytłaczać nadmiarem funkcjonalności, których w większości przypadków po prostu się nie używa. System jest zbudowany dla ludzi, więc ma być zarazem prosty i funkcjonalny, a żeby to osiągnąć, trzeba mieć duże doświadczenie w pracy i wdrażaniu takich systemów, co charakteryzuje zespół Galactica. Bazując na tym doświadczeniu udaje nam się tworzyć systemy nie wymagające dziesiątek tysięcy godzin programistycznych, co przekłada się na końcową cenę. Oczywiście na życzenie klienta możemy oprogramować co tylko sobie życzy, aby sprostać jego wymaganiom.
-
Czy w systemie Orion można z kilku produktów stworzyć nowy produkt grupowy?
Tak, system posiada funkcję kompletacji produktu, dzięki czemu można stworzyć nowy produkt grupowy.
-
Czy system automatycznie potrafi generować oferty w odpowiednim layoucie graficznym?
Tak, system generuje oferty na podstawie zdefiniowanego szablonu graficznego. Podczas tworzenia oferty jest również możliwość edycji dokumentu.
-
Mam rozliczenia PLN i EURO, czy w systemie można rozliczać zakupy i sprzedaż w różnych walutach?
Tak, system zezwala na rozliczenia finansowe w różnych walutach.
-
Czy Orion wspomaga proces rejestracji płatności od klientów i wiąże je z fakturami automatycznie, czy trzeba to robić ręcznie?
System Orion wyposażony jest w moduł finansowy, który umożliwia rejestrację faktur, kontrolę płatności oraz generowanie dokumentów. Możliwe jest zintegrowanie z kontem bankowym i automatyczne pobieranie danych o przelewach do systemu.
-
Jak w systemie Galactica rozwiązane są rabaty, czy są na sztywno czy mogę je elastycznie dopasowywać do mojej polityki rabatowej?
Rabaty w systemie można zdefiniować według własnej polityki rabatowej. Jest możliwość ustalenia stawki rabatowej dla każdego kontrahenta osobno.
-
Czy klient może złożyć zapytanie tylko na produkty z bazy, czy mogę zapisać także zapytanie tekstowe?
System Galactica Orion zezwala na złożenie zapytań o produkty z katalogu produktów oraz na złożenie zapytania o dowolnej treści.
-
Jakie raporty posiada system?
Na etapie wdrożenia ustalamy z klientem, jakie raporty będzie zawierał system. Można oprogramować dowolny raport na podstawie danych zapisanych w bazie systemu.
-
Mam wielu znajomych w branży, którym mógłbym polecać Wasz system. Czy mógłbym zostać Waszym przedstawicielem?
Tak, prosimy o przesłanie do nas maila na kontakt@galactica.pl