Galactica Orion jest systemem przygotowanym do samodzielnego dostosowywania. Za pomocą panelu administracyjnego możliwe jest nie tylko zarządzanie strukturą i dostępem, ale także elementami formularzy, etykiet, raportów, powiadomień, wydruków itp. Dodatkowo dostępnych jest kilka dodatkowych narzędzi do wykorzystania, opisanych poniżej.
- Zarządzanie użytkownikami aplikacji. Definicja kont użytkowników systemu wraz z bazą danych osób posiadających dostęp do aplikacji. Ustawienie związane z poziomami uprawnień, co do funkcji w systemie. Czasowe włączanie i wyłączanie dostępu do aplikacji. Lista zalogowanych użytkowników, historia (statystyka) korzystania z aplikacji przez użytkowników. Budowanie struktury hierarchicznej pracowników (przełożeni i podwładni).
- Role i uprawnienia. System posiada zestaw precyzyjnych ról określający uprawnienia użytkowników co do poszczególnych funkcji systemu oraz poziomy uprawnień związanych z dostępem do danych.
- Oddziały. W systemie można także wprowadzić strukturę organizacyjną firmy, zdefiniować oddziały, regiony itp., przypisać do nich użytkowników oraz określić dostęp do danych w obrębie poszczególnych jednostek.
- Moduł poczty e-mail. Po zintegrowaniu domeny klienta oraz jego skrzynek e-mail z systemem, możliwe jest przetwarzanie korespondencji z klientami i dostawcami z poziomu interfejsu systemu.
- Zarządzanie listami wyboru. Samodzielne dostosowywanie przez klienta słowników i list wyboru, tak aby zachować maksymalną elastyczność systemu w trakcie jego eksploatacji.
- Zarządzanie etykietami w systemie. Każde pole w systemie posiada swoją nazwę, jest ona edytowalna, w związku z czym jeśli w firmie ulegają modyfikacji lub dostosowaniu nomenklatury nazewnictwa pewnych pól, klient może samodzielnie dokonać ich dostosowania.
- Praca wielowątkowa. Interfejs Galactica jest wielowątkowy, co odróżnia go od większości konkurencyjnych rozwiązań. W interfejsie Galactica, w jednej aplikacji można mieć otwartych wiele obiektów i rejestrów danych. Oznacza to, że jeśli właśnie edytujemy kartotekę niezgodności nr 3 to, bez jej zamykania możemy wejść do innej lub wyszukać inne informacje, które są nam w danym momencie potrzebne.
- Wydruki. Drukowanie kartotek obiektów i zestawień.
- Wielojęzyczność. Interfejst Galactica jest wielojęzyczny, standardowo dostarczamy wersję PL i EN, na zamówienie także inne języki.
- Moduł raportowy. Umożliwia tworzenie zestawień tabelarycznych związanych z przetwarzanymi danymi. Kreator umożliwiać będzie zapisywanie wybranych szablonów raportów (kryteriów wyszukiwania) oraz ich uruchamianie na żądanie podczas pracy w systemie. Raporty, m.in. będą umożliwiały: śledzenie postępu w realizacji zadań, nadzorowanie i alarmowanie zadań przedterminowych, diagramów.
- Generator powiadomień e-mail. Dopuszcza się wysyłanie dowolnych powiadomień, e-mail z wybranych elementów aplikacji (do ustalenia podczas tworzenia aplikacji). Generator poza tym posiada dziennik wysłanych powiadomień i listę powiadomień niewysłanych i oczekujących.
- Dziennik zdarzeń wraz z archiwum. Podczas pracy z systemem zapisywane są tzw. logi, informacje o działalności użytkownika w aplikacji. Informacja składa się takich elementów jak: kto? kiedy? co robił? Opis zdarzeń ma charakter ogólny związany z rodzajem zadziałania.
- Elementy przyjazne użytkownikowi – każdy system Galactica posiada pola z szybkim wyborem i podpowiadaniem, poszczególne kartoteki umożliwiają bezpośrednie przejście do obiektów związanych np. z kartoteki klienta do listy jego reklamacji, z kartoteki reklamacji do kartoteki klienta itp.
- Pomoc – w systemie dostępna jest bogata pomoc dla użytkowników. Pomoc jest w formie krótkich i zwięzłych ściągawek oraz krótkich filmów instruktarzowych.